Lihat isu dengan Tan Seng Giaw

Friday, February 01, 2013

Alam Pembelajaran Maya Katak

Ahli Parlimen Kepong Dr Tan Seng Giaw menyeru supaya KementerianPelajaran menjelaskan kepada para penduduk matlamat untuk mendirikan tiangtinggi dalam kawasan sekolah. Ini adalah untuk mengatasi salah faham terhadap peralatanradioaktif

Ramai orang Malaysia mempunyai syak wasangka darihal tiang tinggi,kabel dan cakera besar. Mereka takut bahan radioaktif.


Pada 1.2.13, Dr Tan mengeluarkan kenyataan mengenai tiang tinggi dikawasan Sekolah La Salle, Jinjang Utara, Kuala Lumpur.

Terdapat hampir 10,000 sekolah di Malaysia. Dalam satu tahun ini,tiang besi tinggi muncul di pekarangan sekolah-sekolah. Misalnya, minggu ini iatimbul di Sekolah La Salle, Jinjang Utara dan Sekolah Tamil, Sri Segambut. Parapenduduk mengeluh.


Setelah berbincang dengan sekolah tersebut dan 1 BistariNet, kamimendapati bahawa syarikat itu telah dilantik oleh Kementerian Pelajaran untukmembekalkan Internet bergerak 4G yang sangat laju dan berdasarkan Alam PembelajaranMaya Katak (Frog Virtual Learning Environment) untuk 10,000 sekolah. Kami mendengar idealisme akses kepada alat-alat pembelajaran berstandard dunia,transformasi pelajaran, solusi pembelajaran berintegrasi dan kelengkapan untukgenerasi mendatang. Kami menyusul. Kami hendak menyaksikan bukti pelajaranberstandard dunia.

Kementerian Pelajaran haruslah menerangkan kepada para penduduk apabilamembangunkan tiang tinggi di pekarangan sekolah. Ini adalah untuk mengelakkandugaan tentang peralatan radioaktif.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home